Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. realizuje projekt pn. „Budowa, Rozbudowa i Modernizacja ZUOK w Płoszowie” w ramach działania 2.2. Gospodarka odpadami komunalnymi oś priorytetowa II Ochrona środowiska, w tym adaptacja do zmian klimatu Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020.

"Całkowity koszt realizacji projektu (brutto) wynosi: 48 280 831,90zł, z czego 23 938 635,38zł (netto) pochodzi ze środków Unii Europejskiej. W wyniku realizacji projektu nastąpi rozbudowa i dostosowanie instalacji do obowiązujących przepisów prawnych w zakresie biologicznego przetwarzania odpadów komunalnych oraz wzrost przepustowości i efektywności w zakresie sortowania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych." - mówi prezes PGK Sp. z o.o. Marek Glądalski

Jak mówi Marek Glądalski Prezes PGK Sp. z o.o. w Radomsku:  „Planowany całkowity koszt realizacji projektu (brutto) wynosi: 48 280 831,90zł, z czego 23 938 635,38zł (netto) pochodzi ze środków Unii Europejskiej. W wyniku realizacji projektu nastąpi rozbudowa i dostosowanie instalacji do obowiązujących przepisów prawnych w zakresie biologicznego przetwarzania odpadów komunalnych oraz wzrost przepustowości i efektywności w zakresie sortowania selektywnie zbieranych odpadów komunalnych, umożliwiający Gminie Miasto Radomsko i gminom uczestniczącym  w projekcie osiągniecie wymaganych wskaźników recyklingu odpadów komunalnych.”

Projekt obejmuje przede wszystkim rozbudowę i modernizację części mechanicznej instalacji do przetwarzania odpadów innych niż niebezpieczne, funkcjonującej w ramach ZUOK w Płoszowie, gm. Radomsko. Dodatkowo projekt obejmuje: rozbudowę Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK), Zakup „zero-emisyjnych” środków transportu,  specjalistycznego sprzętu technologicznego oraz wcześniej zrealizowaną budowę kompostowni.

Budynek administracyjny w nowej odsłonie da lepszą jakość obsługi klientów.

Od 10 czerwca trwają prace budowlane związane z realizacją jednego z etapów inwestycji: Rozbudowy i Przebudowy Budynku Administracyjnego na terenie ZUOK. To spowodowało zmiany w funkcjonowaniu Zakładu - na czas realizacji tej części zadania musieliśmy przenieść obsługę klienta i całą administrację ZUOK do kontenerów biurowych. Mimo utrudnionych warunków pracy nasi pracownicy dokładają wszelkich starań, by realizowane w związku z inwestycją prace miały jak najmniejszy wpływ na zadowolenie naszych klientów.

Wykonawcą tego etapu inwestycji jest SKB Budownictwo Sp. z o.o.. Planowany czas jego zakończenia to styczeń 2022r. Jesteśmy przeświadczeni, że efekt końcowy wpłynie na jeszcze lepszy poziom realizowanych usług, w szczególności na obsługę klientów.  

Realizacja kolejnego etapu lada moment. Kontrakt podpisany! 

Jeden z kolejnych etapów inwestycji będzie realizowany przez Zakład Techniki Ochrony Środowiska FOLEKO Sp. z o.o. Wykonawca wyłoniony w procedurze przetargowej jest w trakcie przygotowywania projektu technicznego, uzgodnień z inwestorem (PGK SP. z o.o.) i dostawcą technologii części budowlanej, co powinno zakończyć się przed końcem października 2021r. 

Podpisanie opiewającego na kwotę 7 661 000,00 zł netto,  9 423 030,00 zł  brutto kontraktu na realizację części budowlanej inwestycji  odbyło się w siedzibie Spółki przy ul. Stara Droga 85 w Radomsku w dniu 28.06.2021r. W imieniu PGK Sp. z o.o. kontrakt podpisali Prezes Zarządu Spółki Marek Glądalski wraz z Pełnomocnikiem ds. projektu Łukaszem Dryją, natomiast Wykonawcę reprezentował Prezes Zarządu - Ireneusz Pałac.

Przedmiotowy kontrakt realizowany będzie, jak wszystkie w ramach inwestycji ze środków Unii Europejskiej i stanowi jedno z kluczowych zadań realizowanych w ramach projektu.

W zakres zadania wchodzi m. in. zaprojektowanie oraz wybudowanie następujących obiektów: 

  • rozbudowa hali sortowni odpadów – dobudowa nowej części,
  • wykonanie instalacji odpylającej dla części rozbudowywanej i istniejącej hali sortowni celem dostosowania do wymogów BAT (Best Available Technology – Najlepsze Dostępne Techniki),
  • wykonanie instalacji p.poż. w hali sortowni (nowa i istniejąca część), w wiacie magazynowej na surowce wtórne i PSZOK,
  • budowa wiaty magazynowej na surowce wtórne/preRDF,
  • rozbudowa PSZOK obejmująca: utwardzenie terenu zapewniające wjazd samochodów i odbiór kontenerów, wyposażenie w pojemniki lub kontenery i dostosowanie do gromadzenia wymaganych frakcji odpadów, przygotowanie zadaszonego miejsca przystosowanego do gromadzenia zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, zużytych baterii i akumulatorów, przeterminowanych leków, chemikaliów (farb, lakierów, olejów odpadowych, itd.),
  • budowa drogi komunikacyjnej pomiędzy rozbudowaną częścią hali, a istniejącym budynkiem Socjalnym,
  • budowa i modernizacja infrastruktury towarzyszącej tj. instalacji i sieci wodociągowej, instalacji sieci kanalizacyjnej, instalacji i sieci elektroenergetycznej i teletechnicznej. 

Dostawy i Roboty będące przedmiotem Kontraktu będą wykonane w oparciu o WARUNKI KONTRAKTU DLA URZĄDZEŃ ORAZ PROJEKTOWANIA I BUDOWY dla urządzeń elektrycznych i mechanicznych oraz robot inżynieryjnych i budowlanych projektowanych przez Wykonawcę (Federation Internationale des Ingenieurs-Conseils) – FIDIC.

W skład przedmiotu zamówienia wchodzi także uzyskanie pozwolenia na użytkowanie instalacji.

Termin wykonania zadania, którego dotyczy podpisany kontrakt wynosi do 52 tygodni od dnia podpisania Kontraktu tj. do 27.06.2022 r.

  • 01-Plan-ZUOK
  • 02-Prace-budowlane-Budynek-adm-biur.-Czerwiec-2021
  • 03-Prace-budowlane-Budynek-adm-biur.-Czerwiec-2021
  • 04-BOK-i-budynki-administracyjne-w-kontenerach-Lipiec-2021
  • 05-Prace-budowlane-Budynek-adm-biur.-Lipiec-2021
  • 06-Prace-budowlane-Budynek-adm-biur.-Lipiec-2021
  • 07-Biuro-Obsugi-Klienta
  • 08-ukasz-Dryja-kierownik-ZUOK
  • 09-Marek-Gldalski-i-Ireneusz-Paac---prezesi-podczas-podpisania-umowy